czwartek, 15 listopada 2012

Liebster blog




Za zaproszenie do zabawy dziękuję Drrim
,,Nominacja do Liebster Award jest otrzymywana od innego blogera w ramach uznania za "dobrze wykonaną robotę" Jest przyznawana dla blogów o mniejszej liczbie obserwatorów więc daje możliwość ich rozpowszechnienia. Po odebraniu nagrody należy odpowiedzieć na 11 pytań otrzymanych od osoby, która Cię nominowała. Następnie Ty nominujesz 11 osób (informujesz ich o tym) oraz zadajesz im 11 pytań. Nie wolno nominować bloga, który Cię nominował."

1.Jakie cechy cenisz w innych ludziach?
Bardzo ważna jest dla mnie szczerość. Jeśli ktoś jest dla mnie ważny ja staram się taka być i wymagam tego od innych. Cenię także umiejętność tolerowania inności. Długo by wymieniać wszystkie cechy, dlatego dodam także, że istotne dla mnie jest poczucie humoru, bo życie bez śmiech jest puste.

2. Co sprawia, że lubisz daną osobę lub nie?
Składa się na to wiele elementów. Dla mnie ważne jest by mieć ze sobą o czym rozmawiać, między dwoma osobami musi być jakaś nić porozumienia. Ktoś zdobywający moją sympatię powinien także mieć w życiu jakieś priorytety wykraczające poza typowe życie nastolatka (czyt.  imprezy, alkohol itp.). Niezwykle ważna dla mnie jest też szacunek do innych ludzi, ponieważ rozumiem, że można kogoś nie lubić, ale nie mogę znieść typowego chamstwa.

3. Jakie jest Twoje zdanie na temat współczesnej literatury? Czy książki wydawane wcześniej były lepsze?
Literatura współczesna jest ostatnio dość wtórna tematycznie, szczególnie jeśli mowa o gatunku zwanym paranormal romance. Denerwujące jest czytanie wciąż tych samych historii tylko owiniętych w inny papierek. Myślę jednak, że wciąż nie jest tak źle. Jeśli się dobrze poszuka można znaleźć wiele wartych uwagi pozycji. Książek starszych czytam mało, mają one jednak w sobie specyficzny urok. Nie mogę jednak określić czy były lepsze, czy gorsze.

4. Piosenka, z którą kojarzą Ci się najpiękniejsze chwile Twojego życia?
Szczerze mówiąc nie mam piosenek, które jakoś specjalnie wiążą się z konkretnym wspomnieniem.  Są jednak takie, które sprawiają, że przypominam sobie wiele momentów dla mnie ważnych.

5. Kto według Ciebie jest współczesnym autorytetem godnym naśladowania?
Jeśli mam wybrać konkretną osobę byłaby to Lacey Sturm. Jako nastolatka miała problemy z narkotykami, ale, jak sam twierdzi, wyszła z tego dzięki Bogu. Jest ona takim przykładem determinacji i tego, że jeśli się postarasz to można zrobić wszystko, nawet pokonać nałóg.

6. Jakie zakończenie miałaby Twoja idealna książka?
Ciężko mi odpowiedzieć na to pytanie. To jak chcę by wyglądało zakończenie książki zależy od mojego nastoju, raz wolę happy- endy, innym wyciskające łzy.

7. Twoja ulubiona pora roku? Uzasadnij.
Zdecydowanie lato! Uwielbiam ciepło, wakacje i lody ;D Mogę wtedy spokojnie posiedzieć w cieniu zaczytując się w książce bez zamartwiania się o szkołę.

8. Kim jest dla Ciebie osoba, którą nazywamy "kujonem" ?
Pamiętam, że sama kiedyś w gimnazjum zostałam określona tym mianem, bo zdobywałam dobre oceny. Nigdy jednak się nie uważałam za taką osobę, bo praktycznie się nie uczyłam. Podsumowując moją osobistą refleksję „kujon” to osoba, która „kuje”, nawet jeśli nie przynosi to jej oczekiwanych efektów. Przyznam jednak, że nie lubię tego określenia.

9. Strona internetowa, którą odwiedzasz najczęściej?
Zdecydowanie jest to Lubimy Czytać, czego chyba nie muszę tłumaczyć. Zaraz potem jest Last.fm, ponieważ muzyka to mój nałóg.

10. Domek jednorodzinny czy blokowisko?
Nie wahając się stawiam na domek jednorodzinny. Z chęcią bym zamieszkała w takim miejscu.

11. Twój ulubiony gatunek literacki?
Uwielbiam fantastykę. Niemal wszystkie jej odmiany trafiają do mojego serca, może poza sci-fi. Staram się jednak nie ograniczać i czytać też inne gatunki.

Trochę się uzewnętrzniłam ;)

Czas na moje pytania:
1.       Jak powstał Twój nick?
2.       Twój ulubiony wykonawca muzyczny/zespół.
3.       W jaki sposób wpadłaś/ eś na pomysł założenia bloga o tematyce książkowej?
4.       Od jakiej książki zaczęła się Twoja miłość do czytania?
5.       Twój ulubiony gatunek muzyczny.
6.       Wolisz herbatę czy kawę?
7.       Masz jakieś nałogi? Przyznaj się jakie.
8.       O jakiej porze najchętniej czytasz?
9.       Co sądzisz o ekranizacjach książek? Sięgasz po nie czy omijasz szerokim łukiem?
10.   Jakie masz wady?
11.   Jakie wartości są dla Ciebie ważne?

A nominuję:

A skoro wspominałam wcześniej o Lacey Sturm, mam dla Was piosenkę dzięki, której powstał mój nick :)


5 komentarze:

Justine pisze...

Wnioskując z twoich odpowiedzi jesteśmy do siebie bardzo podobne. :) Mamy te same poglądy na różne rzeczy i nawet lubimy podobną muzykę.Dziękujemy za nominację i komentarz zostawiony na naszym blogu :)

drozdi pisze...

No, no :) bardzo dziękuję za zaproszenie. Jak tylko znajdę dłuższą chwilę postaram się odpowiedzieć na pytania.
(Podoba mi się odpowiedź na 7. - LATO GÓRĄ.)

Ex libris Marty pisze...

Z konkretnymi pytaniami musiałaś się zmierzyć! Ciekawe odpowiedzi :)

Nihal pisze...

Dziękuję za nominację!^^

Panda pisze...

Dziękuję bardzo, gdy znajdę czas na pewno odpowiem :)

Prześlij komentarz

Dziękuję za każdy nawet najdrobniejszy komentarz :)